המדריך הישראלי הראשון לבניית גלשנים-חלק א'

 

חלק א'-

אהלן חברים, ברוכים הבאים לסדרת הכתבות והסרטונים הראשונה בעברית שתראה לכם את תהליך ייצור הגלשן.
הסדרה בנויה מ4 סרטונים כאשר שני הסרטונים הראשונים בסדרה יעסקו בשלב השייפ(Shape), בשלב זה אנחנו בעצם מתחילים מגוש הקצף הניטרלי ומשייפים אותו עד שאנחנו מגיעים לצורת הגלשן הרצויה.
שלב השייפינג ייחשב בעיני בוני גלשנים לרבים לשלב המורכב ביותר כיוון שיש צורך בעין חדה ועבודת יד מדויקת על מנת לקבל תוצאה טובה.

 

 

גלשנים בעידן התעשייתי

היום בעידן התעשייתי, מרבית הגלשנים נחתכים על ידי מכונת C.N.C אך יש לציין שגם אחרי חיתוך בC.N.C נדרשת עבודת יד שתעבור על חיתוך המכונה.
הדעה הרווחת בקרב קהל הגולשים שגלשנים שנחתכים במכונה מדוייקים יותר מעבודת יד (דבר שלדעתי הוא לא בדיוק נכון), ניתן להתווכח על כך רבות אבל דעתי האישית היא שיש קסם בלתי מוסבר בעבודת יד ובעובדה שיש בן אדם שחשב על התוצאה הסופית ועל הלקוח כשהוא החזיק את המקצוע החשמלי ביד.
תרשו לי להיות קצת רוחני ולהגיד שלדעתי, בגלשנים שנעשו בעבודת יד יש "נשמה" לעומת גלשני CNC ועל אחת כמה וכמה מול גלשנים שיוצרו במזרח על ידי אנשים שהם בכלל לא גולשים.

מאפייני הגלשן

נחזור לענייני השייפ, שני הסרטונים בסדרה יוקדשו לשלב השייפינג (Shaping) כי כמו שציינתי קודם, הוא המורכב ביותר מבין השלבים.
לפני שנמשיך הלאה, יש צורך בהכרת מאפיינים בסייסים בצורת הגלשן.
Rocker-עקומת הגלשן (כמה קימור יש בפרופיל הגלשן, עלייה בחרטום/עלייה בזנב)
Foil-חלוקת הנפח לאורך הגלשן
Outline-קו המתאר של הגלשן (קו האורך והרוחב)
Concave- "הבטן" בתחתית הגלשן שאחראית על אופן זרימת המים לאורך הגלשן
Rails- קצוות צידי הגלשן העגולים, שרצים לכל אורך הגלשן

 

גלשנים בהתאמה אישית

תהליך בניית הגלשן

בשלב הראשון, כפי שתוכלו לראות בסרטון הראשון בסדרה, אני מתחיל מהSkin-out, כל בלנק(בלנק=גוש הקצף) מגיע עם מעטפת של שכבה חיצונית קצת קשה שאותה אני מוריד עם המקצוע החשמלי,
לאחר מכן אני מתחיל לעבוד על הFoil והRocker, ומוריד את הנפח הכללי בגלשן ובעיקר באזורי החרטום והזנב.
באזור החרטום והזנב, על מנת להוסיף רוקר ולהוריד נפח, אני נעזר בשיטת חיתוך שונה עם המקצוע. במקום לחתוך לאורך הגלשן אני מעביר את המקצוע לרוחבו של הגלשן, זאת אומרת מרייל אחד לרייל השני ובנוסף תוך כדי משנה את עומק החיתוך שלי על מנת ליצור דירוג. זאת אומרת, החיתוך הראשון הקרוב ביותר לסוף הגלשן, הוא יהיה העמוק ביותר והחיתוך לאחריו יהיה קצת פחות עמוק וכן הלאה והלאה עד שהדירוג נטמע בגלשן ועל ידי כך אני מקבל רוקר הדרגתי ויפה שמשתלב עם שאר הקו של הגלשן.
נקודה למחשבה: אם זה נראה טוב זה עובד טוב!
אחד הדברים שאני מאמין בהם , מעבר למדידות עם הסרגלים ושאר כלי המדידה(כמובן שזה חשוב מאוד) זה באמת להשתמש בעיניים ככלי, ואם משהו לא נראה אז פשוט לגשת ולסדר. זה גם הזמן לומר שחדר השייפ בנוי בצורה כזאת שתעזור לעיניים לראות טוב יותר, בין אם זה הקונטרסט בין גוש הקצף הלבן לקירות הכהים ובין אם זה התאורה שמטילה צל אחיד על הגלשן ועל ידי כך כל הקווים נראים בבירור יותר לעין. לאחר שהגעתי לרוקר ופויל הרצוי אני אחתוך את הOutline ואשייף אותו עד שהגעתי לקו שסימנתי. לאחר כל זה אני אוודא את הסימטריות של הגלשן בעזרת סרגל ייעודי לשלב זה.
השלבים הבאים בתהליך הנם: עשיית הקונקייב, ריילים ופינישים.

מקווה שלמדתם כמה דברים חדשים מהכתבה ומהסרטון,
במידה ותרצו להיכנס קצת יותר לעומק בעולם הגלשנים ואפילו לייצור בעצמכם בעזרת הליווי שלי והדרכה צמודה אחד על אחד,     אני מזמין אותכם לקרוא עוד על קורס בניית הגלשנים שאני מציע.
נפגש בשלב הבא!